Pages

Tuesday, June 26

Terlalu berharap?

Mesti perit, kan? Bila orang yang kita suka dan sayang dah tak pedulikan kita. Kan kan? Bukan aku tak faham. Aku faham sangat dan aku pun pernah lalui detik-detik mcm tu.

Dari situ, aku belajar banyak perkara. Salah satunya, jangan terlalu berharap. Bukan ape, ini soal hati dan perasaan. Mana boleh dipaksa-paksa. Cuba terima kenyataan. Redha dengan apa yg jadi. Semua orang tahu, bunga bukan sekuntum, kumbang bukan seekor. Mungkin dia bukan utk kita.

Lagi satu, bila kita dengan 'dia' dah berjauhan, and 'dia' pun dah ada pengganti, jangan la kita bermusuh dengan dia. Tak baik tau. Dulu sayang gila-gila. Sekarang, benci mati-matian. Takkan nak bermusuh dengan orang yang kita pernah sayang dulu kan? Marah tu, memang la. Marah sangat, sedih, pedih dan perit. Alaa tapi kan, kita boleh buang perasaan tu jauh-jauh sebenarnya. Cuma mungkin memakan sedikit waktu. Terutamanya girls kat luar sana yang berjiwa lembut tu. Hey! Saya yang kasar ni pun sedih bila dibuat mcm tu tau! Inikan pula korang kan?

Hee ~ takpe. Girls, awak semua kuat, kan? Takmo nangis-nangis ye. Mengalah tu perkara yang susah, tapi satu hari nanti kita akan dapat kebahagiaan yang tak terkata. Ewahhh. Hehe.

Nanti bila kita berdepan dgn 'dia', jangan la tarik muka. Kita still boleh kawan dgn dia. Kita still boleh sayang dia sbg kawan. Kan kan kan?

Act, post ni utk someone tu. Dia terlalu mengejar cinta dan babitkan aku dalam perjalanan dia dalam mengejar cinta mati dia tu. Erk -,-

Hopefully, satu hari nanti kau akan fikir balik apa yg kau pernah buat dulu dan persoalan ni akan bermain di fikiran kau 'nape aku buat mcm tu dulu eh'. Kalau kau ni berfikiran positif, kau akan rasa 'haha, lawaknya bila zaman budak-budak dulu aku buat mcm tu'. Tp kalau kau still dengan pesimistik kau tu, kau akan terus salahkan aku.
Ceh -,- jadi, sila optimistik. Sekarang, aku nak belajar ye! Erk.


thanks reading , byeee

No comments:

Post a Comment